dijous, 22 de maig del 2008

Felipe Saez, un nen d'Elna des de Mèxic


En Felipe Saez, el fill de la Maria Garcia ( la veiem l'altre dia en una fotografia en la retrobada amb l'Elisabeth), ha escrit en un foro per la memòria sobre la convocatòria de les Elnes i el projecte cinematogràfic d'en Manuel Huerga sobre la Maternitat d'Elna.
Diu així:

«Estimados amigos: La foto que se encuentra en este artículo es la del reencuentro, después de 66 años, de la señorita Elizabeth, directora de la maternidad de Elne y María García Torrecillas, encargada del cunero de dicha maternidad durante dos años y medio. Este reencuentro se llevó a cabo entre el 17 y el 20 de Abril de este año y aparte de ser muy emotivo, forma en este momento, parte de la historia de la maternidad. El hecho de que una persona se llame Elna (el nombre correcto es Elne) no tiene un significado mayor para los que nacimos en la maternidad. Tendría significado si se hubieran puesto Elizabeth que para nosotros es un nombre que salvó la vida de 597 madres y otro tanto de niños. Con respecto a la película de Manuel Huerva, según tengo entendido, quiere hacer una película comercialona que no se apegará a la verdadera historia de la maternidad, espero que me equivoque y recapacite el señor. Sobre la Maternidad de Elne no se puede escribir una novela, se tiene que escribir lo que realmente sucedió y los personajes deben apegarse a la realidad, no a la ficción.»

Tot i que aprecio moltissim a en Felipe, per tant les meves reprovacions són fetes des de l'afecte i respecte més profund, no estic massa d'acord en les seves apreciacions.
Les nenes amb el nom d'Elna (Elne és en francès) com les que porten també el nom d'Elisabeth (ahir vaig explicar un cas) tenen el simbolisme que recorden la gesta de l'Elisabeth d'una manera o altra, i de fet, si vas a mirar no importa el nom, sinò la vinculació que un mateix li dòna.
Referent a la pel.licula d'en Manuel Huerga, trobo agossarada la seva opinió quan encara no s'ha vist res i no és coneix el projecte.
Malgrat tot, entenc que ha de ser molt difícl mantenir l'objectivitat necessària quan una de les principals protagonistes de la pel.licula serà la seva pròpia mare.
Estarem atents al blog d'en Manuel Huerga per seguir el projecte.