dimarts, 9 de febrer del 2010

La Maternitat d'Elna a l'escola d'adults


Ahir vaig donar una conferència de La Maternitat d'Elna a l'escola d'adults Els Piteus de Blanes.
La majoria dels seus alumnes són persones que estudien per obtenir el graduat escolar, necessari per trobar feina.
Molts d'ells no tenen l'hàbit de llegir, i menys assaig històric. Per això em va impressionar molt quan alguns d'aquests alumnes em digueren que el llibre La Maternitat d'Elna era el primer llibre que havien llegit en tota la seva vida...
Van explicar-me com s'havien emocionat, i sobretot, com havien après una part de la nostra història.
Jo que sóc defensora de la Història divulgativa, accessible per la gent de a peu, em vaig reafirmar que cal seguir per aquest camí.
Doncs moltes gràcies a tots els alumnes de l'escola Els Piteus de Blanes. Ahir, amb la vostra atenció vau donar sentit a la meva feina.