dimarts, 2 d’octubre del 2007

de Solsona a Igualada

Avui torno a estar a Solsona, i és la tercera vegada que visito aquesta ciutat en poc temps per parlar de la Maternitat d'Elna.
La veritat és que em sento com a casa.
Aquest matí he compartit amb nois i noies de l'IES Ribalta les emocions que ens porta la història de l'Elisabeth Eidenbenz.
Com sempre que parlo amb les noves generacions, l'expressió dels seus ulls denotava com assimilaven els inputs que els hi feia arribar amb el meu relat.
Com esponges absorbint aigua, han retingut un passat que desconeixien, i alguns amb la guàrdia baixada, s'han emocionat.
Nois i noies de 3º i 4 d'ESO els més joves, atents en silenci fins al final de la xerrada. Una passada.
Quan acabo una conferència com aquesta arribo a la conclusió que persones com ells, que m'escolten, donen sentit a la meva feina.
Demà més, a l'IES Arrels també de Solsona.
Gràcies per la vostra acollida.

I mentre faig temps fins demà, començo a preparar les presentacions properes del "Setè Camió", el meu segon llibre.
Ja sabeu que teniu la primera cita el proper 26 d'octubre a Granollers. Una altra, única, el 9 de novembre a la Vajol (Alt Empordà) i una de molt, molt especial a Igualada el 17 de novembre, a la llibreria Llegim?.
Perquè és especial? per les seves dues propietàries, Concepció i Isabel.
Una d'elles està vinculada al "Setè Camió" perquè va donar-me pistes per seguir el misteri d'aquest camió.
Casualitats de la vida va fer que m'arribés a través d'elles un plànol d'un tresor amagat a la Vajol.
De petita sempre havia volgut tenir un plànol d'un tresor...però de gran he descobert que el veritable tresor és tenir-les a elles com amigues.

Assumpta