dijous, 1 de novembre de 2007

Gordon tambe presenta el seu llibre en l'escenari dels fets


Salvant les distàncies entre Gordon i jo, m'ha fet gràcia com hem coincidit a l'hora de presentar els respectius llibres.
En la seva darrera obra, inspirada en Catalunya i en el mon del vi, Gordon va presentar "el Celler" en el Museu del Vi a Vilafranca del Penedès.
Vaig llegir que explicava "... el fet de presentar la meva novel.la dins un celler, dóna una dimensió molt més suggestiva..."
El mateix penso jo per explicar "El Setè Camió" dins el búnquer d'en Negrín, malgrat faci fred, la pols, l'abandonament del lloc, la foscor...
I ja que parlem de Gordon, per qui en tingui referències de la seva darrera novel.la, demano comentaris per obrir debat sobre els best-sellers.
Són necessaris per entrar dins l'hàbit de la lectura? Estan renyits amb la qualitat? Algú ha llegit "El Celler"?
Assumpta

13 comentaris:

Joana ha dit...

No l'he llegit, encara, que ho faré.
Però no m'agrada que per sistema es critiquin els mateixos, jo n'he llegit alguns que m'aconsellaven no ho fes, després ha estat un gran plaer.
Un exemple, La Catedral del Mar o La sombra del Viento, no saps com vaig gaudir.
Un petó.

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

És veritat que tenen mala fama entre els intel.lectuals.
A mi l'Esglèsia del Mar em va agradar força, però l'Ombra no massa.
Comença interessant però es desinfla pel camí.
Jo també poso a la llista d'espera "El Celler".
petons.

nek ha dit...

Estoy leyendo la Iglesia del mar, en catalá, no me atrevo mucho a escribirlo por lo de las faltas pero hablo y leo en catalán.
Se está acabando y me está dando pena, pero me encanta volver a revivir en mi imaginación la iglesia ,porque hace unos años asistí a una boda militar y no me enteré de nada casi por que estaba mirando la iglesia que es preciosa.
Tengo que volver para verla de nuevo ya que hay algunas cosas de las que se describen en el libro que me gustaría ver un día de sol.
l'ombra del vent aún no lo leí, pero ya lo tengo comprado.
Y voy a comprar el seté camió, ahora ya me piqué con Asumpta, y el celler lo tengo en mente, a ver si consigo alguna crítica para saber como es más o menos, pero en realidad eso va en gustos. A mi me puede gustar y a otra persona no.

Anna ha dit...

L'altre dia vaig veure que el deixaven força bé a un blog, no sabia que l'havia presentat a Catalunya! Ja l'he posat en llista d'espera, tot i que Gordon normalment em decep... el seu primer llibre que vaig llegir va ser El Metge, i tots els altres m'han semblat molt pitjors.

(Per cert, que ja va ser fa anys a Barcelona un Sant Jordi, i em va firmar El Xaman!)

digue'm ariadna ha dit...

Considerat un dels mestres de la novel.la històrica contemporània, després de vuit anys sense publicar, que El Celler estigui ambientat en el Penedès i en la Catalunya del segle XIX, fan que apunti a ser un dels llibres que s'anomenaran força en aquestes dates...
El vi i la literatura, així com el bon menjar, han estat aficions de molts escriptors (en Plà, en Lujan, en Vàzquez Moltalban, etc). Ara i fins a mitjans de març, es pot veure l'exposició del Palau Robert dedicada a en Vàzquez Montalban, i que segueix un format força original i relacionat amb la gastronomia: una de les seves passions... Per si teniu una estona i curiositat. Per conèixer una mica més a l'escriptor del Raval.

L'Espolsada llibres ha dit...

Jo us puc dir, com a llibretera, que s'ha venut i s'està venent moooolt bé. També és cert que ha tingut una difusió que si els notres autors/es tinguessin... també tindria resultats.
De totes maneres a la vista i al tacte és un llibre agradable i que convida a ser llegit. El fet que s'ubiqui a Catalunya ha fet que es vengui més en català, la qual cosa ja és un punt a favor!
Pel que fa als bestseller, crec que hi ha d'haver temps per a tot. El "problema" és quan no es fa mai el pas d'un bestseller per a tastar altres coses d'una gran qualitat literària i que s'hi passés faria que fossin bestsellers també, però molta gent no hi entra i és una pena... A mi com a novel·la històrica que no vaig poder deixar El falcó del comte, de l'Assumpció Cantalozella.
Salut i llibres!

L'Espolsada llibres ha dit...

Assumpta ja he acabat el Setè camió però en vull més, o sigui que ja et pots posar a cercar en les històries de la gent i a fer-ne un altre.
Una gran novel·la que recomano, si em deixeu, és Els vençuts de Xavier Benguerel, una obra imprescindible per comprendre l'exili.

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Ariadna, d'acord en que la gastronomíá és un actiu dins la literatura gens menyspreable. Vazquez Montalban mateix és va avançar dins la moda de la gastronomía. Ell cuinava molt bé (exlicat per la seva muller Anna Sallés, professora meva) i trasl.ladava aquest sentiment a la ploma.
Evidentment que en Gordon farà el mateix amb el vi, un altre motiu de culte actualment.

D'acord amb l'Espolsada que és un llibre agradable al tacte quan l'agafes, perquè jo mateixa he tingut aquesta sensació quan l'he comprat i l'he fullejat.
He llegit només 32 pàg. i el trobo pla, llegeiges i prou...potser més endavant...
També d'acord que ja m'agradaria a mi tenir la seva promoció...
I cel.lebro que el Setè Camió et deixi amb ganes de més.
El llibre no sé si agradarà però al menys intentaré contagiar la meva passio per la Història.
A més de "Els Vençuts" de Benguerel, també recomano "Els darrers dies de la Catalunya Republicana" de Rovira i Virgili.

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Anna,
un llibre dedicat d'en Gordon és un petit tresor, encara que els seus llibres siguin com són, agradin o no.

Africa ha dit...

Bon llibre!

Africa ha dit...

Bon llibre!

digue'm ariadna ha dit...

Assumpta, ja tens raó en dir que la gastronomia és una referència en moltes obres literàries. I segurament, és una sort gaudir d'escriptors del país que no només siguin bons "gourmets", sinó que puguin descriure'ns sabors, textures i aromes, amb tal encert, que puguem tastar, sentir i olorar a través de les seves pàgines (els llibres del menjar del Pla a Ed.Destino, els de gastronomia de Lujan a Ed.Tusquets, els de cuina de Vàzquez Montalban a Ediciones B, per exemple).

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Àfrica,
benvinguda al blog¡

Ariadna, no només els llibres, també en el cinema.
"Como agua para chocolate" abans novel.la.
I no podem oblidar els llibres de la Bacallanera, l'Àvia Remei, que explica amb molta gràcia les receptes del bacallà.
Però tornant al llibre d'en Gordon, estic a la pàg. 78 (ahir a peu dret vaig continuar llegint per poder comentar una mica més) i segueix fidel al seu estil, o sigui, ben narrat, però sense profunditat.