diumenge, 16 de març de 2008

vacances


Per fí vacances.
Després d'un trimestre farcit de presentacions i conferències és com arribar a un oasi.
Aquests dies m'esperen molts llibres per llegir; la majoria sobre Montserrat, l'Abat Escarré i tot el que penja del meu nou tema de recerca.
A l'arxiu de Poblet vaig entreveure documentació entre Tarradellas, Escarré i comunistes que tothom abans ha passat de puntetes.
Tal i com explica el dibuix, he posat la canya dins els llibres a veure que n'en surt...
Només aixecaré el cap dels llibres i papers per anar a una cita important: conèixer un antic oficial d'en Lister que sap alguna cosa més sobre el Setè Camió.
Veurem...

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Assumpta,

Espero que aquestes "vacances" siguin molt profitoses. Des de Bigues i Riells només podem agrair-te la teva generositat per oferir-nos el teu temps i els teus coneixements.
Moltes gràcies per tot i fins aviat.
Abel

Mireia ha dit...

Vacances, vacances.... no sé si seran amb tota la feinada que expliqués! però la qüestió és disfrutar del que es fa

Glòria ha dit...

Bones vacances, Assumpta, però... vols dir que faràs vacances???
Un petonet.

Africa ha dit...

Segur que la "cita"serà profitosa,veurem què ens explicaràs!!!Llegint o reposant,que disfrutis d' aquests dies.Una abraçada

Mar ha dit...

Hola de nou Assumpta,
Retorno després d'uns dies sense poder llegir-te...
Espero que aquests dies d'una calma "relativa" et serveixin per poder descansar, t'ho mereixies!!!
Ja em tens intrigada amb el teu nou tema de recerca...
Records des de Capellades!

digue'm ariadna ha dit...

... Quan tires la canya, durant uns instants, el fil es deixa endur pel corrent del riu abans de ser fixat. Esperes, mentre t'envolta la remor de l'aigua entre les roques, el vent entre les fulles, i els sorolls bellugadissos a la riba, amb la mirada atenta en aquell punt on el fil i l'aigua s'ajunten, intentant imaginar què passa per sota d'aquell reflex enfosquit pel capvespre. Sempre en surt quelcom, potser no del final del fil, però si de la llarga estona que has estat fins l'aigua a mitja cama, formant part d'aquella instantània del riu...
... Una abraçada i, bones i merescudes vacances...

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

També per a tots, bones vacances...i Ariadna, anar a pescar és una bona manera de comparar la pròpia vida. El riu pot ser el nostre recorregut i l'espera quan poses la canya, el temps necessàri per a pensar, reflexionar...
Jo he anat a pescar alguna vegada al Tordera ( o a la Tordera com diuen els del Baix Montseny) i aquesta estona de mirar el final del fil dins l'aigua és extraordinària. De la manera que ho relates és precisament així.
Ara ja no pesco en la Tordera i ho intento dins la llacuna dels llibres.
Gràcies pel teu escrit que m'ha portat records llunyans.

Mireia ha dit...

Així, m'agrada : LA Tordera, que estic farta que em corregeixin i em diguin EL. Perquè sembla mentida que al poble on vaig néixer i passes la Tordera i on visc hi passi El Tordera...

Llibreria L'Illa ha dit...

Hola Assumpta, nosaltres hem aprofitat un dels escassos dies que tenim de vacances per anar a Elna. Hem visitat la Maternitat i també hem fet un tomb per la preciosa població. A banda del teu llibre sobre el tema, ens va sobtar que també tinguessin a la venda 'El setè camió'. Vam fer un munt de fotografies perquè la Maria, la meva filla gran, de cara al treball de fi de curs d'història ha triat com a tema el de la maternitat d'Elna (ara està fent 4t d'ESO).
A continuació vam anar a la platja d'Argelers i vam acabar la jornada a la Bouchérie du Centre, de Sant Joan Pla de Corts (tocant a Morelles), on fan molt bons patés i uns embotits excel.lents i, a més us atendran en català.

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Mireia: La Tordera en el seu curs mig, entre el poble del Montseny i la Costa (del Montseny).
Allà la meva tia hi tenia un terreny i la Tordera limitava la propietat. Anar a pescar amb el meu pare un dels millors tresors de la meva infantesa...

llibreia l'Illa: fantàctic Carles la sortida per Elna on no només hi ha una maternitat sinò una Catedral que e´s una petita delicatessen...
No conec aquesta Bouchérie de Sant Joan Pla de Corts però anoto el lloc doncs hi passo sovint ben a prop.
No cal que et digui que la Maria en té a la seva disposició pel que necessiti pel treball sobre la Maternitat.
I si, l'ajuntament d'Elna també aprofita l'estirada del Setè Camió, cosa que em sembla fantàstic.
una abraçada,