dimecres, 25 de gener del 2012

Homenatge a una mare d'Elna



Dema, dia 26, a les 19h. a la Biblioteca Mercè Rodoreda de Platja d'Aro, fem un homenatge a una mare d'Elna, la Conxita Vila.

Vaig conèixer aquesta mare d'Elna després de publicar el llibre La Maternitat d'Elna. Viu a Platja d'Aro, i s'ha convertit en un membre més de la meva família, perquè des del primer moment que ens vam conèixer em va tractar com una filla.
Em truca sovint per telèfon, per saber que estic escrivint, i em renya si passo molt temps sense anar a veure-la.
És una dona culta, compromesa amb els seus ideals, "d'esquerres sempre", com diu ella mateixa. Ha tingut familiars amb noms propis dins la nostra Història, com el seu nebot Jordi Solé Tura, a qui sempre recorda amb admiració ...ell sempre em deia que escrivís la meva història, que no podem deixar que ens oblidin...
Ella també escriu poesia, i em llegeix els seus poemes amb intensitat, posant tot el seu sentiment en cada paraula.
Té caràcter, i un somriure murri quan recorda de quina manera es va tornar rebel quan era jove. Va marxar a l'exili per amor, seguint al seu enamorat, un comissari polític del PSUC.
Va quedar embarassada a la França ocupada pels nazis, i va parir un nen, l'Antoni, a la Maternitat d'Elna, el mes de setembre de 1941.
Quan li pregunto quina va ser la seva primera impressió d'Elisabeth Eidenbenz, em contesta: "molt dolenta".

Si en voelu saber més, us espero demà a Platja d'Aro.