dimecres, 21 de març del 2012

Quan les vies del tren fan música amb el vent


(fotografia Jose A.Bejarano)

Aquest post està fet una mica a corre-cuita amb una intenció clara d'engrescar al personal que em segueix per fer una ruta d'exili diferent: "Portbou-Cervera de la Marenda"

Fa pocs dies vaig anar a recórrer territori per la zona de Portbou. Tenia una cita amb una àvia de la Guerra Civil. Feia vent, molt vent. Sobretot als penya-segats que hi ha entre Portbou i Cervera de la Marenda. Aquells mateixos penya-segats que el febrer de 1939 van ser testimonis de la llarga corrua de gent cap a l'exili, i també d'aquells cotxes, abandonats a les cunetes i que els soldats republicans tiraven al mar perquè no ho aprofitès l'enemic.
Vaig arribar fins la ratlla, on encara hi ha la caserna de frontera, abandonada i rònega.

Volia arribar-me fins a Cervera de la Marenda. M'havien explicat històries del mitic hotel Belvédère. I "...c'est vrai, il y a des histoires cachées..."

Històries amagades dins aquell vell hotel en forma de vaixell construït just damunt les vies del tren, i arran del mar.

Només us explicaré una història de les moltes que té: quan fa vent, des de la barana de l'hotel s'escolta música. És el vent que xiula entre les vies. Impressionant!!

qui s'anima?

- sortida: 1 d'abril, diumenge

- transport: Bus des de Barcelona amb parada a l'àrea de servei de la Selva, per si hi ha algú de les comarques gironines

- Preu: 40€/persona tot inclòs (bus, el meu guiatge, entrada al museu Walter Benjamin de Portbou i dinar)

- preguntes, dubtes i/0 reserves: rutesexili@gmail.com o 606048107