dijous, 22 de novembre del 2012

23/11/12 El Silenci dels Telers a Mataró

Demà seré a Mataró, la meva ciutat, la millor del món, per presentar el meu nou llibre El Silenci dels Telers.
I per fer-ho he triat un escenari que s'escau, com és la gran fàbrica tèxtil de Can Marfà, ara reconvertit en espais culturals municipals. La presentació serà a partir de les 20h.

Em fa una especial il.lusió la presentació de demà, perquè és com jugar a casa. Estaré envoltada d'amics de l'Associació de Veïns del barri de l'Havana, el meu barri, que són els organitzadors de l'acte.

No farem una presentació convencional, ja us aviso... perquè els veïns i antics treballadors de Can Marfà seran part activa amb la seva coral que serà present per recordar com els espais fabrils sovint eren nuclis de cultura popular, on els orfeons i les corals servien per evadir-se de la grisor de les fàbriques.

De fet, el meu particular passat tèxtil està farcit de records de Can Marfà. La meva mare i la meva tieta hi treballaven. I quan jo tornava de l'escola cap a casa, resseguia les finestres de la fàbrica amb la mirada buscant a la mare, mentre el soroll dels telers eixordava des de dins.

Han passat més de 40 anys des d'aleshores, i tornaré a mirar les velles finestres...recorrent els carrers interns de la gran fàbrica, i dins la seva nau, explicaré El Silenci dels Telers, que tant s'assembla al tèxtil mataroní malgrat no tenir colònies.

Potser perquè les històries s'assemblen totes, i només les diferencia la manera d'explicar-les...

Per tot plegat, us espero amb ganes, perquè posaré tota la meva ànima en aquesta presentació. Serà el meu particular homenatge a la gent anònima que durant tants anys treballaren rere les finestres de Can Marfà.