dimarts, 20 de novembre del 2007

Aules d'Extensio Universitaria per a la gent gran


Avui he donat una conferència sobre la Materntat d'Elna i l'exili en el marc de les Aules d'Extensió Universitària per a la gent gran de La Garriga.
Una vegada més m'ha sorprès el nombrós públic i com la gent gran tenen aquesta activitat.
M'ho explicaven tres de les més representatives, la Mari, la Mercé i l'Assumpta.
Quan van començar, l'ajuntament els hi donaven una sala amb un aforament de 15-20 persones..."ja en tindreu més que suficient..." els hi van dir.
I com diu la Mercé, quan els hi posen un repte al davant no hi ha qui les aturi. Van començar amb 60 persones i ara ja són mes de 120.
Tenen poques subvencions però són dones de la postguerra, com diuen elles mateixes, i saben administrar els minsos recursos.
Van a totes les conferències malgrat que en algunes costa arribar a entendre-ho tot. Però els hi agrada perquè moltes vegades quan fan la tertúlia a casa amb els fills, elles i ells ja saben opinar sobre aquell tema o l'altre.
Per acabar, avui a la Garriga, una d'aquestes àvies li deia a l'altra: ...si veus a la meva filla no li diguis que m'has vist perquè m'ha dit: Mama, si plou no surtis que ja ets gran. I jo he pensat...per quatre gotes. Tira tira...que quan parlin de la pel-lícula de la Maternitat jo en sabré més que ells.
Doncs si senyor¡
Aprofito per donar les gràcies a tots ells.
una abraçada