dimarts, 6 de novembre de 2007

opinions sobre EL SETE CAMIO



El llibre ja porta tres setmanes al carrer i per tant puc fer-me una idea si funciona o no.
Sóc conscient que després de l' èxit de la Materntiat d'Elna, qualsevol llibre posterior soporta un repte molt gran. L'altre dia llegia que en Ruiz Zafon no s'atreveix a escriure res més després de l'Ombra del Vent.
Deixant comparacions a banda, penso que puc estar satisfeta del Setè Camió.
Mails, misatges d'amics i coneguts són en positiu i tots queden enganxats fins al final, observació aquesta coincident en tothom. Per tant, el balanç és molt bo.
Però la reflexió que m'ha fet més il.lusió ha estat la resenya literaria d'un crític de l'Avui on deia que els meus llibres fan sentir la Història propera.
Més o menys el que deia Lurdes, una amiga de Granollers, que després de llegir el Setè Camió em comentava que per primera vegada sent la Història ( en majúscules) com la seva història, no aliena com quan va estudiar.
Doncs aixó, si aconssegueixo contagiar la meva passio per la Història als lectors, que més puc demanar?

6 comentaris:

digue'm ariadna ha dit...

He vist moltes presentacions: amb més o menys mitjans, amb molta o poca participació, amb gran o petita publicitat, amb il.lusió o "l'anem per feina" de l'escriptor, etc. Recordo la de La Maternitat d'Elna, i el que més em va quedar, va ser que quan la gent ja sortia de la presentació, i venien i en parlaven, tothom tenia aquella emoció als ulls. Desitjo que amb El setè Camió, també ho aconsegueixis... perquè de totes les presentacions, aquella lluïssor en la mirada només la he vist amb La Maternitat d'Elna.

L'Espolsada llibres ha dit...

Assumpta a veuere si demà ho aconseguim a l'Espolsada. Jo els he llegit tots dos. Tots dos fan una feina excel·lent de recuperació de la memòria, de les històries de la gent, en resum, de la nostra història. El setè camió enganxa perquè és com un llibre d'aventures, no el pots deixar. La maternitat d'Elna, fa posar la pell de gallina...
Està molt bé que la gent parli d'història i això s'aconsegueix amb aquests llibres.
Endavant!

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

digue'm Ariadna: efectivament la Maternitat d'Elna ens deixa a tots amb els sentiments a flor de pell, i d'aquí el nom del meu blog.
Amb el Setè Camió, no és tan profund, tot i que es poden fer moltes lectures envers perquè es va perdre la guerra, del cinisme pólitic de França i GB., perquè tothom va fer costat a Franco i va repudiar la República, tot i ser el govern legítim...hi ha tant per parlar i reflexionar amb el Setè Camió...

L'espolsada: demà a casa teva, i podrem recòrrer tot aquest ventall des de la generositat, la solidaritat i el pacifisme de la Maternitat d'Elna fins a les baixes passions del Setè Camió. La cosa promet¡¡
I ara marxo corrents cap a Bellpuig, Agramunt i Tàrrega, on esperen més adictes de la Maternitat d'Elna,
fins demà

Mar ha dit...

Estic d'acord amb les vostres comentaris. El fet de treballar en una biblioteca em permet estar al corrent de les novetats literàries, de les opinions dels lectors i també em permet assistir i organitzar presentacions de llibres. I jo també vull afegir un acord rotund amb el que comenta digue'm ariadna pel que fa a la presentació de la Maternitat d'Elna. En cap altra presentació feta a la nostra biblioteca he pogut sentir l'emoció que transmetien els assistents...(i que jo mateixa patia). És l'única vegada que he vist emocionar-se tant als participants.
Per altra banda Assumpta, penso que és veritat que el tema de la maternitat d'Elna és de per si emocionant i dramàtic però penso que també hi té molt a veure la teva manera d'explicar i de transmetre el que dius, això és un talent amb el qual es neix...
No em vull allargar però volia proposar-te que, si pots, vinguis a presentar el setè camió a la biblioteca de Capellades el proper mes de gener.
Una abraçada

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Mar: a tots els llocs on he anat amb la Maternitat he notat aquest caliu, però a Capellades va ser encara més especial. Moltes gràcies
Referent a la nova presentació, pel gener és perfecte doncs abans ho tinc molt ple.
Quan passi aquest cap de setmana t'envio un correu i concretem data,
una abraçada

Mar ha dit...

Moltes gràcies Assumpta!

I espero que ens veurem el proper 17 de novembre a Igualada.