dimecres, 14 d’octubre de 2009

Més enllà de la maternitat

amb l'Elisabeth treballant, tot recollint el seu testimoni, amb les seves fotografies i els seus records

"Més enllà de la maternitat" Aquest podria ser el títol del meu nou llibre, una biografia d'Elisabeth Eidenbenz, la protagonista de la Maternitat d'Elna.
Hi estic treballant fa ja setmanes amb aquest projecte, nascut de la voluntat de moltes persones que volen saber-ne més sobre aquesta gran dona.
Ella mateixa diu que la Maternitat d'Elna va ser només un capítol de la seva vida.
Que va fer abans i després? d'on li surt aquesta generositat envers els més necessitats? que pensa quan veu els camps de refugiats actuals de Gaza?
"Més enllà de la maternitat" és un títol suggerent, perquè... podem parlar de maternitat amb algú que no ha estat mare? que hi ha més enllà de la Maternitat d'Elna?
Si tot va bé, per l'abril del 2010 sortirà publicada aquesta biografia, on trobareu respostes a aquestes i altres preguntes.

9 comentaris:

Joana ha dit...

Bueno, potser no ba ser mare, fisicament, però si ho va ser d'esperit!
Ja saps... esperem...

Assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Joana, com dius tu, va ser mare anímicament de moltes mares.
un petó

ROSA MARIA ha dit...

Caram Assumpta, ets imparable. Tu sí que saps valorar i encaminar el testimoniatge de la gent que tenim la sort que encara és viva. M'emociona pensar en el regal que has fet a l'Elisabeth apareixent de sobte en el zenit de la seva vida.Una vida encomiable, per cert, i que, com molt bé cites, n'ha dedicat un bocí a ser "mare de mares".Sincerament, t'envejo el temps que gaudiràs escontant-la i que t'enriquirà emocionalment encara molt més -si això és possible-. Ahir, el meu pare i jo, ens vàrem emocionar veient el seu vídeo al blog.Era la primera vegada que el mostrava al meu pare, jo, n'he perdut el compte.El meu pare va viure la retirada quan tot just tenia sis anys. Vivia en una masia amb la seva mare i la padrina.El seu pare i un oncle solter eren al front. Ja et pots imaginar com va marcar la seva tendra vida aquell drama, tot i que no acabava d'entendre què passava. M'explicava qie li va quedar gravat a la ment el brogit que feia la gent que fugia de la por i s'encaminava cap a la incertesa tot enfilant el camí de de La Vajol, i això passava tant de dia com de nit. El gran terrabastall que feie les bombes i els cotxes que estimbaven daltabaix de la carretera perquè es quedaven sense benzina,.....
Curiosament el meu pare mai m'havia parlat d'aquest passat tan magre fins que vares començar a publicar. Jo respectava el seu silenci,senzillament pensava que no el volia recordar. Amb els teus llibre has aconseguit que obri el seu cor i que, tot just ara, me'n comenci a parlar, amb llàgrimes als ulls i, de vegades, amb la veu tremolosa, però sense por.
Moltíssima sort en la teva nova aventura emocional.
ROSA M

Clara ha dit...

Serà fantàstic aquest llibre, n'estic segura! Feia molt de temps que no entrava per aquí (tot i que aquest estiu vaig aprofitar per llegir El Setè Camió)i veig que continues imparable!

Glòria ha dit...

Increible com s'ha recuperat! I amb el cap encara treballant... Me n'alegro moltíssim, Assumpta.

ENRIC ha dit...

Hola Assumpta, som un grup d'estudiants universitaris que necessitem conèixer les teves vivències sobre la Maternitat d'Elna. Cóm ens podem posar en contacte amb tú?...Moltes gràcies!

Sandra, Roxana, Adelaida i Mayka ha dit...

Hola Assumpta Montellà,
Som un grup de noies de l'univeristat de vic del primer any d'infermeria. Estem fent un treball sobre la maternitat d'Elna i ens agradaria poder contactar amb vostè, si està interessada contacti amb nosaltes mitjançant un correu electrònic.

Et deixem un correu perquè vostè pugui contactar amb nosaltres:

roxy_ab_91@hotmail.com
sandra_cano6@hotmail.com


Gràcies

Neus Pinart ha dit...

Com que el vessant dels llibres tu ja en deixes petja, us recomano encoratjadament que us deixeu caure per la Casa - Museu Can Arenas, de Mataró, a veure l'exposició Art i guerra, que ha comissionat l'Assumpta. Una meravella! Enhorabona, i ja parlarem

ENRIC ha dit...

Hola, sóc altra vegada l'Enric, em vaig descuidar de posar-te els correus electrònics del nostre grup. Aquí te'ls deixo perquè puguis posar-te en contacte amb nosaltres.

Moltes gràcies.

enrique.gracia@UVIC.cat
paqui.linde@UVIC.cat
judith.homs@UVIC.cat