dimecres, 9 de març de 2011

dia de la dona treballadora


Ahir era el dia de la dona treballadora, i m'hauria agradat fer un post...peró vaig arribar a casa passades les 12 de la nit, i el dia 8 ja havia vençut.

Peró ara vull recuperar la diada, encara que tard, i reivindicar la feina de les dones.
Ahir em tocava parlar justament d'una dona excepcional, l'Elisabeth Eidenbenz, l'alma mater de la Maternitat d'Elna.
Pel matí en 2 IES, a la tarda a l'Escola d'Adults de la Llagosta (103 assistents!!) i al vespre a Collbató, on s'innaugurava l'exposició sobre La Maternitat d'Elna.
Tot plegat, un dia de treball intens, i amb l'espatlla immovilitzada i el braç dins el cabestrell (espero que el meu traumatòleg de l'Hospital de Mataró no llegeixi el blog...) i en tren...

Fet i fet, tornava a casa molt tard, i mentre esperava un tren que mai arribava a l'estació de Martorell, amb el so del partit del Barça-Arsenal de fons (amb la llotja plena de dones...), pensava amb les altres dones, les dels fogons i les criatures, i les de la fàbrica, com diria el poeta Martí i Pol... i també vaig pensar amb l'Elisabeth Eidenbenz.

Per a ella és el meu particular homenatge en un dia com ahir, per tot el que va fer i també perquè ella és la punta d'un iceberg de moltes altres dones anónimes que també mereixerien el nostre reconeixement.
Per a totes elles, crits i amunt!!!

5 comentaris:

Glòria ha dit...

Quanta raó tens! La de dones anònimes que mereixen reconeixement... I de l'Elisabeth, què t'he de dir, em té aclaparada el llibre. Ens veiem aviat, Assumpta.

Anònim ha dit...

Bona Tarda, mira, soc Josep Antoni Ahuir, de la asociacio cultural Sortits de Res, a Teulada, al sud del Pais Valencià.

resulta que estavem organitzant unes jornades sobre la memoria historica amb la colaboració de MARIA TERESA BUIGUES POVEDA, i ens hem enterat que fa faltar al gener pasat.

ella ens va dir en decembre quan va vindre a Teulada, que tu podries venir a parlar sobre el teu estudi de la maternitat d´Elna a les jornades.

voldiem saber, si encara estas interesada o quina idea tens al respecte, ja que ara ella ja ho hi es.

moltes gracies

josep antoni ahuir

Sortits de Res

Anònim ha dit...

Bona Tarda Dra. Montellà, vorà, soc JOSEP ANTONI AHUIR DOMINGUEZ i estic a una associacio cultural a Teulada, al Pais Valencià.
Estavem organitzant una jornada sobre la memoria historica amb la colaboracio de Teresa Buigues Poveda i ens hem enterat que va faltar el gener passat, una llastima.
Ella , en decembre cuan va vindre a un acte de la associacio ens va dir que podriem contar amb tu per que presentares el teu llibre, LA MATERNITAT D´ELNA a les jornades i parlares sobre el tema.
i voldriem saber, si encara estaries interesada en venir.
moltes gracies i Salut

pd: el meu telf es 617217953, PER SI VOLS ALGUNA COSA.

Josep

Elisenda ha dit...

Tant la Maternitat d'Elna com aquest últim llibre son maravellossos. Com maravellossa és l'Elisabeth. Gràcies Assumpta per escriure aquests llibres.

Carme Tost (Ateneu Alforja) ha dit...

Hola Assumpta,
Avui m'he decidit d'entrar al teu Bloc, perquè trobava estrany que no em contestesis els e-mails que et vaig enviar per a venir a ALFORJA. I he vist el que et va passar de la caiguda... déu n'hi do!! Espero que et vagis recuperant!!! Veig que no has afluixat el ritme de treball i que segueixes fent les presentacions. Ets una dona treballadora! ENDAVANT!!
Quan puguis ja ens diràs si pots venir a fer la presentació del llibre de la Elisabet... Ens faria molta i.lusió. Petons