dijous, 29 de novembre del 2012

El Silenci dels Telers avui a Manresa

                                             (Fotografia David Espunya)

Anem a bon ritme amb les presentacions del llibre El Silenci dels Telers.
El passat divendres quasi vam omplir la nau central de Can Marfà de Mataró, amb moltes treballadores del tèxtil escoltant, i fent que si amb el cap perquè se sentien identificades.
...jo treballava aquí mateix a Can Marfà... jo a Can Martí Pascual...  jo a Cal Agusti,... i jo a Can Gassol... 
Emergia de nou el Mataró Industrial. Impresionant!


El dimecres vam ser a la Llibreria Saltamartí de Badalona, plena de gom a gom, quasi tot dones de l'antiga fàbrica Montalt, que recordaven el soroll de telers que s'escoltava de fons, detall dels llibreters que van voler posar el seu granet de sorra en aquell retorn al passat.
Així doncs, entre soroll de telers, vam desgranar històries i vaig veure llàgrimes en algunes dones que escoltaven.
...m'ha vingut el record de la mare, pobreta, ara ja no hi és però mentre t'escoltava  l'he vist anant cap a la fàbrica...

I avui a Manresa, a la llibreria Petit Parcir a partir de les 20h.  Segur que hi ha moltes persones de colònies que viuen a Manresa i vindran per compartir tot aquell món. Així ho espero.
Demà us ho explico.