dimecres, 27 de març de 2013

4ª edició "El SIlenci dels Telers"

La Maria Margó i Oró, és la noia de la portada. La data és imprecisa, entre 1933 i 1935. Està nuant una peça al teler, a la sala de telers de pana de la Colònia Güell.
La seva mirada em recorda els versos de Vicent Andrés Estellés:
 
 ...un silenci, un desig rabent, un estupor,
un rellotge parat, que algú ens havia
donat perquè a la fi el poguéssim obrir,
com des de nins volíem,
i no tenia res interessant a dins ...
I ens tornàrem a riure!
El temps estava en l'aire. I allargàvem les mans
cercant grapats de temps. Però el temps tampoc no era ... 
 
Potser ha estat aquesta mirada de la Maria Margó que ha atrapat al lector  quan veu el llibre a l'aparador, com un primer impuls...i després s'adona que embolcalla 21 històries de dones.
I no pots deixar de llegir perquè són vides reals, de dones, davant dels telers...Dones que formen part del nostre propi passat, nosaltres que venim d'un passat tèxtil, ara enyorat...

Potser per això i per altres coses, avui cel.lebrem la 4ª edició de "El Silenci dels Telers" i també perquè tal dia com avui, de l'any 1993,  ens deixava Vicent Andrés Estellés.
Recordar-lo és tenir-lo altra vegada.
 

11 comentaris:

Anònim ha dit...

No he tingut ocasió de llegir-lo, però si és tan interessant com La Maternitat d'Elna, no m'ho vull perdre. Felicitats
Amador Garcia

Assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Amador,
a veure si puc fer-te'l arribar... haurem de'sperar fins demà a les 10h. del matí. una abraçada
Assumpta

Clara ha dit...

Moltes felicitats per aquesta quarta edició, Assumpta! Un mèrit ben merescut.
Jo tampoc he tingut l'ocació de llegir-lo però, com tots els altres, segur que no decepciona. Estic expectant de poder-ho fer!

Salutacions,

Annabel ha dit...


Enhorabona per aquesta 4ªedició! La feina ben feta sempre té la seva recompensa.
Jo tampoc l'he llegit, a veure si amb aquest sorteig tinc ocasió de fer-ho.
La Maternitat d'Elna em va apassionar tant la història i tot el que hi explicaves, que li vaig posar Elna a la meva filla.
Moltes gràcies, Assumpta per donar a conèixer realitats d'altres temps.

Marc Puig ha dit...

Felicitats Assumpta!!

Me llegit tots els teus llibres i l'únic que em queda és El silenci dels Telers!!

Espero que sigui tant apassionant com la resta.

Una abraçada!

Lídia Castro ha dit...

Enhorabona Assumpta! T'ho mereixes!
La inestigació històrica és una important tasca, per no perdre mai la nostra memòria històrica i de retruc, la nostra identitat i no sempre és agradable o fàcil. Gràcies per la teva dedicació i sensibilitat!!

NURA ha dit...

Enhorabona Assumpta!
Des que te vaig conèixer a partir de la visita a "La Maternitat d'Elna" i voltants, t'estic fent un seguiment, no físic perquè ja saps que la mar ens separa,però si de les teves publicacions i de les teves sortides.
Encara no he llegit aquesta darrea publicació, 4ª edició, de "El silenci dels telers" però ho faré prest perquè m'interessen totes les teves recerques i, sobretot referides a les dones.
Teresa Santacana
Es Castell, Menorca

Pakiba ha dit...

Felicitats Assumpta es un llibre fabulós de reserca histórica com tots el teus,t'ho mereixes.

Una abraçada.

Priscila Espejo ha dit...

Moltissimes Felicitats!!
M'encantaria llegir-lo i fer-ne una sortideta relacioanda amb el llibre.
La MAternitat d'Elna, a mi, hem va grada molt!!!!!

A veure si hi ha sort!!!

Petonetsssss

Gracia ha dit...

Felicidades Assumpta, el libro merece y tú merecéis el éxito obtenido. Un placer compartir contigo el viaje a la maternidad y en breve tertulia sobre El silenci dels telers.
Un abrazo

Noël ha dit...

Avui el meu germà Joan m'ha regalat el llibre "el silenci dels telers i m'he emocionat. La meva mare ara surgidora a una fàbria tèxtil de Sabadell
Montse