dimarts, 23 d’abril del 2013

Sant Jordi 2013

Hi ha pocs dies a l'any que siguin tan especials a casa nostra com és la diada de Sant Jordi. Una riuada de gent amb la rosa i el llibre ompliran els carrers del nostre petit país, amb ganes d'estimar i de llegir.

Després de tants atacs a la nostra llengua, a la nostra cultura, a la nostra identitat, avui és un bon aparador al món per explicar que som gent pacífica, que no imposem res, ben al contrari, que integrem a tothom dins aquest mar de persones que volen gaudir, també, d'una festa tan nostra.

Personalment ja vaig començar ahir la festa de Sant Jordi, dins la campanya  "Revetlla de Sant Jordi" a  les biblioteques catalanes.
Va ser a Puig-Reig. La biblioteca plena de gom a gom amb les dones de colònies del territori per escoltar el Silenci dels Telers.
Totes em deien: ...signa amb data de Sant Jordi... perquè aquest serà el nostre llibre de la diada!

I avui FESTA GRAN, continuarem signant, encara que aquest any he decidit quedar-me a comarques i deixar Barcelona pels escriptors més mediàtics.

Així doncs, pel matí em toca 2 instituts, per compartir Sant Jordi amb els alumnes, a Centelles i a Cardedeu. Dinar ràpid perquè a primera hora de la tarda, un bon invent a Breda: prendre cafè amb autor. Seré allà a partir de les 15h fins les 16h.
I a partir de les 18h. a Sant Antoni de  Vilamajor.
Cap al final de la tarda veure les travesses dels llibres més venuts. La meva és:

1.- VICTUS (Sànchez Piñol)
2.- Brúixoles que busquen somriures perduts (Albet Espinosa)
3.- el carrer de l'embut (Pilar Rahola)

Però jo em compraré La Casa del Silenci de Blanca Busquets

Al vespre però, encara ens queda una cita important. Animar al Barça!! un altre aglutinador que ens fa estimar la nostra dissortada pàtria de manera transversal.

BONA DIADA DE SANT JORDI!!


.