divendres, 25 de juliol del 2014

Obert per vacances

Miquel Espargaró, un soldat de la lleva del biberó

Avui, 25 de juliol, diada de Sant Jaume, es commemora el 76º Aniversari del començament de la Batalla de l'Ebre.
M'hauria agradat anar fins a Pàndols, com l'any passat, i veure als biberons que avui feien la seva darrera trobada, ...és llei de vida...
Però fatalitats justament de la vida, avui donàvem el darrer adéu a un bon amic...i no he pogut anar a la meva cita de la cota 705.

Juliol sempre serà el mes de la Batalla de l'Ebre, i també mes de Les Santes de Mataró, amb olor d'estiu i vacances.  Un bon moment per parar i tornar a engegar i reobrir  aquest blog abandonat.
OBERT PER VACANCES...em deia fa poc una bona amiga. I vaig pensar que era un bon títol per obrir de nou aquesta finestra al món, tancada des de fa mesos perquè un dia toca l'altre i les hores s'escolen entre els dits sense adonar-te, i ja és demà...altra vegada.

Aquest ha estat un curs intens, des del 8 de març, dia de la dona treballadora, que no hem parat quiets, anant amunt i avall representant el gènere femení dins el món laboral amb el llibre El Silenci dels Telers.
Quin millor llibre per explicar com treballava la dona a casa nostra...amb jornades de 12 i 14 hores amorrades als telers.
Després va venir Sant Jordi, festa grossa, i per acabar, un final de trimestre amb sortides històriques a Elna i a l'Ebre, i conferències arreu del país.  Semblava que s'acabava el món.

Mentrestant, el 115 dies a l'Ebre, ha continuat fent el seu camí, arribant a la xifra de 10.000 exemplars venuts! i molts testimonis que m'han fet arribar cartes, mails, etc. perquè s'han sentit representats pel llibre.

...llegint he recordat el pare...m'explicava el mateix...
...no volia llegir-lo perquè no volia patir, però finalment he tingut coratge i l'he llegit...i escolti, allò va ser ben be així...
...el meu pare era una biberó, i aquest llibre el faré llegir als meus fills, i als meus nets, perquè sàpiguen d'on venim...

Uns biberons que resisteixen, com l'avi Miquel Espargaró, que malgrat la poca mobilitat, encara li queda ànim ...per aguantar el pes de la Història... com diu ell mentre sosté la 3º edició del 115.

I continuem, ara que tenim OBERT PER VACANCES, podré treure el nas cada dia per seguir explicant-vos històries.