divendres, 19 d’octubre de 2007

El meu nom es Assumpta, aqui i a la Xina Popular

Com en Carod Rovira en la seva intervenció a TVE, "...el meu nom és Josep Lluís, aquí i a la Xina Popular" , a mi també em va passar una cosa similar a Madrid.
En una conferència a la Complutense, quan el moderador va començar a llegir les seves notes per a presentar-me, va quedar encallat en el mot "Assumpta".
Va dir-me a cau d'orella:
¿Assumpta es español?
Es catalan. Li vaig contestar.
¿Pero tiene traducción al castellano? va continuar.
Si, es Maria Asunción, pero mi nombre es Assumpta.
Pues ya son ganas de tener un nombre exòtico...
Doncs això... el meu nom és Assumpta, aquí i a la Xina Popular.

4 comentaris:

Joana ha dit...

Je je.. per una vegada vaig estar d'acord amb en Carod...
Poden apendre a pronunciar cognoms estrany en anglés i no en català!.
Son la pera...
Jo, Joana, NO Juana!.

Anna ha dit...

hola assumpta!

si em permets que posi cullerada, ara que estic a Dinamarca m'han posat el nom a la porta de l'habitació de la residència, i el company del costat, que és madrilenyo-gallec, el primer dia va i em diu: "eres española, verdad" (cosa a la que no sé què contestar si vull fer amics enlloc d'enemics) i a continuació "pero mira, te han ecsrito mal el nombre, esos daneses, jajaja!). I jo: no... és que em dic així...

(uf, quina cullerada més llarga que he posat!)

assumpta ha dit...

Hola Anna,
ha estat una bona sorpresa llegir el teu missatge, doncs fa temps que segueixo el teu bloc, però sempre des de l'anonimat.
M'agraden els teus comentaris dels llibres, i les puntuacions sovint són vinculants per les meves compres en les llibreries.
Quan vaig animar-me a fer el meu propi blog, vaig pensar que podría compartir amb els meus amics el teu trosset d'espai literari.
En quan al nom "castellanitzat" benvinguda al club dels noms exòtics.
una abraçada,
Assumpta

Anna ha dit...

Hola Assumpta,

Ja ho veus, no es poden tenir secrets!

Felicitats pel blog, t'aniré seguint, i m'alegraré molt que participis en el meu més activament, com dius.

Ens llegim!

PS: per cert, no puc veure l'enquesta que has posat. És problema meu?