diumenge, 2 de desembre del 2007

Sant Antolí i Vilanova


Ahir vaig anar a Sant Antolí i Vilanova, en el cor de la Segarra, per parlar dels meus dos llibres, "La Maternitat d'Elna" i "el Setè Camió".
No coneixia aquest indret format per 13 llogarrets, aixoplugats dins el municipi de Ribera d'Ondara. En total 54 kms i 531 habitants.
Sant Antolí i Vilanova és un d'aquests nuclis poblats, i quan m'apropava a les primeres cases, no veia ningú pels carrers, dissabte a la tarda, tothom a casa...però la primera senyal que tindría una sorpresa va ser quan vaig apropar-me a l'única persona que transitava pel carrer per preguntar-li on estava l'Ajuntament.
Va dir-me: "... vosté és la conferenciant oi? ...miri tot recte, no te pèrdua, i nosaltres ara venim...vaig a buscar la Maria, la Paquita, la seva filla...i allà ja l'esperen.
A la sala d'actes de lAjuntament m'esperava la Montse, nerviosa i il.lusionada: "...he parlat amb tot el poble i vindran, segur¡"
I efectivament va venir tot el poble, inclòs l'antic capellà i l'alcalde.
Més de 30 persones van escoltar-me amb una il.usió com poques vegades he trobat. Vaig signar més llibres que qualsevol capital de comarca.
Però el millor va ser l'agraiment intens en les seves mirades per haver compartit amb ells les meves històries.
En tot cas, l'agraiment ha de ser meu cap a ells per la seva càlida acollida.
Moltes gràcies i fins sempre.