dimecres, 30 de gener de 2008

avui el desenllaç en el 3º capítol del Setè Camió en el 33


Hem arribat al final del documental sobre "el Setè Camió" i avui veurem el darrer capitol en el 33.
Hi ha unanimitat en les opinions que he recollit en que en el segon capítol el ritme va baixar envers el primer.
Veurem el tercer quin final ens depara.
Personalment penso que l'emissió del reportatge, tot i que sigui en el 33, ha ajudat a la venda del llibre i això sempre és positiu. Però inevitablement ha generat l'eterna polèmica: és millor el llibre? és més entenedora la història en el documental? poden més les imatges?
El debat està servit.
Al marge, el camió continua rodant a bon ritme. De cara a Sant Jordi encetarem la 4º edició i altres projectes encara no tancats envers aquesta històra.
De moment us deixo el post acompanyat per aquesta magnífica postal, que com molts ja deveu haver llegit en el llibre, formava part d'una col.leció d'un gitano de Perpinyà.
Una postal que ja sabeu vaig comprar a preu d'or sota la mirada murria del gitano que em va captar el gust i ganes de tenir-la.
Doncs bé, l'anècdota és que el gitano va venir a la presentació que vaig fer a La Vajol. Ho havia llegit en els diaris i va pensar:"...aquesta portada del llibre és la postal d'aquella noia..."
Enmig de tots els assistents d'aquell vespre en el búnquer, vaig divisar de lluny al gitano. Al final de l'acte se m'apropà i continuant amb la mirada de murri, va dir-me:"...veu com al final ha estat vosté qui ha fet negoci amb la postal?..."

17 comentaris:

L'Espolsada llibres ha dit...

Quin murri!
No és qüestió de què és millor, sinó de valorar la teva feina per la recuperació de la memòria, endavant amb la feina!

Africa ha dit...

Realment, hi ha gent que no necessita fer màsters en vendes.En els gitanos és innat.Es la llei de l' oferta i la demanda, tots dos(i nosaltres també)hi vau sortir guanyant.Una abraçada

Glòria ha dit...

A mi em va agradar més el llibre que no pas el reportatge, però has de saber que estic atenta fins el final, i això a mi em passa poques vegades veient la tele, sóc rareta de mena, què hi farem?
La història del gitano m'ha encantat!

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

L'espolsada, Africa i Glòria:

els gitanos del barri de Sant jaume de Perpinyà són autentics, tan en la seva estètica de gitano català, com en el seu llenguatge, un català afrancesat. És un submon molt especial, amb els seus ritus, costums...dins un estat jacobí com és el francès.

El tercer capítol del Setè Camió del 33 va ser molt més engrescador que el segon....i es que l'or fa obrir els ulls a tothom

L'Espolsada llibres ha dit...

D'acord amb tu, el d'ahir va recuperar el ritme del primer... a veure si la gent s'engresca i llegeix el llibre.
Ahir l'Àfrica va venir a conèixer l'Espolsada :)

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Afegeixo un comentari que m'ha arribat per mail:



Collons amb el gitano!! 40 euros per una postal, quin viu!!

Estant a la meitat del llibre, he comès l'error de mirar el reportatge. Crec que són complementaris i que ajuda força al posar-hi imatges. De tota manera, és molt millor el llibre i més entenedor. Al reportatge fan tants viatges amunt i avall que ja no saps quina relació guarda una cosa amb la que explicaven fa 2 minuts. El llibre, repeteixo, és molt més amè, entenedor i la història manté un ritme molt més interessant i inquietant.
Per cert, com que vaig a treballar a Girona tot sovint, fa 10 dies vaig anar a dinar i a llegir el llibre a La Vajol, a l'únic restaurant que hi havia obert i que ahir va sortir al capítol. Vem estar xerrant 2 hores amb el Francesc, l'amo del restaurant. Després, vaig travessar a França (Les Illes) pel coll on hi ha el monument a Companys. Tot plegat molt interessant i esfereidor.
El tema sempre m'ha interessat molt per les històries que m'explicaven i m'expliquen els meus avism, però el tenia una mica oblidat i el teu llibre m'hi ha fet tornar a enganxar.
Merci per tot!

Joaquim Ruiz Bosch

PD: Perdó per escriure directament al mail però és que volia penjar el comentari i com que no tinc compte a google em feien donar d'alta i tot plegat

Africa ha dit...

Assumpta:Penso que hauries de mirar cóm es poden fer comentaris sense tenir compte de google"i tot plegat",tindries més clientela.Apa fins aquest vespre, si em deixen plegar a l'hora!

Mireia ha dit...

Feia dies que no deixava cap comentari i ja toca,però és que no volia llegir massa res ni sobre el llibre ni sobre el reportatge. El reportatge els tinc gravats tots tres dies però fins que no llegeixi el llibre no vull veure'ls. I al llibre ja li toca. No el volia començar després del Pont del jueus que m'havia deixat tant mal gust de boca. Així que diumenge vaig comencar-ne un de nou, que avui he acabat i rensenyat. Aquest cap de setmana li toca al Setè Camió.

Joana ha dit...

Estic amb la Glòria, he trobat molt més amè el llibre, de veres, m'ha encantat!.
Un petonet

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Africa, parlaré amb un amic meu que domina el mon dels blogs per saber si hi ha manera d'entrar comentaris més fàcilment.
De fet, rebo més mail de persones que no conec opinant sobre el llibre a través del correu electrònic que del blog, i diuen que segueixen cada dia la tertúlia però que no poden entrar.
veurem com ho arreglem...

Mireia: ai ai ai quin repte saber la teva opinió. Espero que t'agradi, o si més no, que t'atrapi la història.

Joana, moltes gracies, petons

L'Espolsada llibres ha dit...

Assumpta,

Això és perquè deus tenir aquesta opció marcada. Hauries d'anar a les opcions de rebre missatges. A mi se'm desplega una altra finestra que es diu escolliu identitat i hi pots signar com a goole, amb un àlies o bé ànonimament, sense necessitat de ser gmail.

Mireia ha dit...

Assumpta pe tal de que qualsevol pugui deixar comentaris cal que entris al panell, després a configuració, comentaris i a l'ítem de
Qui pot fer comentaris marquis :
Qualsevol, inclou usuaris anònims

Diria que amb aixòha de ser suficient, jo ho tinc així i funciona

lola ha dit...

Hola de la teva visita a Mollet podem parlar el diumenge.
Reserva't la data!.

lola ha dit...

Ens veiem el diumenge a Coll de Llí.
La meva adreça electrònica és:
lola.hr@hotmail.com
Fins diumenge!

Anònim ha dit...

A veure si funciona...

Joaquim ha dit...

Efectivament funciona!! Sóc el del mail de més amunt. Ja puc entrar al blog. Hola a tothom

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

benvinguts a tots¡¡¡
ara ja podeu entrar comentaris tots aquells que no hi havia manera, que ere difícl, que havies de donar-te d'alta, etc.
he tret la restricció a comentaris que venia establert per defecte en la plantilla delblog.
Per tant, ampliem la familia.