dimarts, 1 de gener de 2008

comenzar de zero?

Avui és el primer dia del 2008, tradicionalment l'inici de moltes coses.
Tinc que confessar però que ahir a la nit no vaig aguantar massa estona desperta, A les 11 ja feia tintines esperant les maleides campanades, i a l'hora justa vaig brindar amb poc entusiasme i vaig fer cap al llit.
No és que sigui aburrida de mena però la nit d'ahir em sembla plena de conceptes artificiosos.
Jo ja vaig començar l'any el passat 22 de desembre, quan entravem al solstici d'hivern.
Era la nit més llarga i el dia més curt, però encetàvem un nou ritme. A partir d'aleshores els dies s'allarguen i sota els nostres peus la natura comença a treballar per esclatar a la primavera.
Les antigues civilitzacions sempre han començat de zero durant el solstici i no el dia de la rauxa del confeti i el tanga vermell.
Permeteu-me doncs que us convidi a estar amatents al nou cicle de la vida que ens porta ja 9 dies d'avantatge enverns el nostre calendari consumista.

11 comentaris:

Joana ha dit...

No creguis que vaig trigar gaire més, si no fos per el jovent present al soparet de família potser ni les campanades espero!.
De totes maneres, al final, em varen "tocar" les 3.. i a les 9 ja no podia dormir!.
Bon any Assumpta, un petó.

Isabel de Llegim...? ha dit...

Bon any Assumpta!
He de confesar que vaig començar l'any una mica espantada.
La Concepció (que creu que és una festa absolutament artificial i de comèdia total)i jo, varem anar a celebrar el cap d'any amb una amiga de Barcelona que és va trencar el peu i no es podia moure de casa seva.
L'espant per a mi, (noia d'Igualada) va ser veure com al centre de Barcelona, força abans de les 12 de la nit riuades de gent en grupets s'anavem acostant cap a la plaça de Catalunya i rodalies amb bosses plenes de begudes, crits, soroll, i una sensació de "millor no et posis pel mig que et trepitjen" després del nostre soparet tranquil i al tornar cap al parking tots els del carrer ja s'haviem begut les ampolles que duien i més, l'espectacle era patètic, crits a dojo, patades a mobiliari urbà, sensació d'agressivitat contiguda, "tius" pipinant-se a qualsevol lloc. He de confesar que en algun moment, inclús vaig tenir por que algun d'aquells grups d'incontrolats i disbauxats "verdaders energumens" es poses amb nosaltres. Per sort no va ser així i varem poder tornar tranquil.lament al nostre poble.
Una de les reflexions que varem fer al tornar era que teniem la sensació que en aquest moment la majoria de gent té claríssims els seus drets, però i els seus deures?
Que hem de fer per retrobar de nou el plaer en les coses senzilles, que no costen diners?, disfrutar sense necessitat de beure ni drogar-se, ni trencar coses. No sé potser és que em faig gran i em torno "ronya".
De moment enceto l'any amb la sensació que tot comença però que tot continua i vaig anotant a l'agenda bons propòsits interiors de reflexió, serenitat i calma, si ho aconsegueixo una mica jo i l'altre i l'altre.... potser provocarem l'efecte "taca d'oli" i farem que la nostra societat es calmi una miqueta.
Des d'aquesta finestreta desitjar-te de nou un bon any a tu a tots els teus i als que participen habitualment d'aquest blog.
No puc deixar de dir que ha estat fantàstic el que ha donat de sí el post del "Falco del Comté"
Una abraçada

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Joana, serà l'edat i el seny que ja no ens fa moure el confeti? però malgrat el canvi de nº, tot continua, per sort, i hem de seguir pujant cada dia la persiana.
que comencis bé el 2008¡¡
un petò


Isabel, això que expliques també ho vaig experimentar l'any passat perquè veniem de casa d'uns amics i va ser llastimós...jo només penso amb la meva filla d'onze anys que farà quan en tingui 16-18...però de moment seguim fent pel-licules a csa amb les seves dues amigues (ahir Scop d'en Woody Allen) i demà anem al teatre (Pel pels) intentant que quan arribin els fatídics 16 anys s'avorreixi co una ostra amb els seus coetanis més simples i continui marxant de la superficie per entrar en la profunditat de les coses, però això és tan dificil...com la taca d'oli que tu proposes....
en fi, continuem que la feina la fan els cansats.
una abraçada

Mar ha dit...

Bon any Assumpta!
Des del dia de Nadal fins avui he estat totalment desconectada d'Internet...avui retorno a la feina i he volgut fer una miradeta al teu blog. Felicitats a tothom que va participar en el missatge sobre el Falcó del comte. Haig de fer llista de novetats per a la biblioteca i em sembla que l'afegiré. Estic d'acord amb vosaltres pel que fa al tema Catedral del Mar i Pont dels jueus, personalment com a novel·la històrica a mi em va encantar Dins el darrer blau de Carme Riera.
Bon any a tothom i una abraçada des d'Igualada!

Glòria ha dit...

Assumpta, saps que no vaig ser aquí. Allà es celebra amb la colla, un sopar (una mica més especial) com sopem cada dia; es beu més... Aquest any van posar música (dels nostres temps) i Déu n'hi do el que vaig moure el cos. A dormir a les cinc, però sense confeti ni tanga vermell, Ah! I al final el que bevia era aigua!!!
Un petó i Bona Any!

Africa ha dit...

Assumpta: Bon dia i bon any,el comencis quan tu vulguis!El meu el vaig començar amb una colla d' amics.Vàrem llogar una sala i un grup de mùsics"cumbaiàs"que ens van fer saltar i ballar a cor què vols.Pares i criatures de totes les edats,bona companyia, bon ambient,res a veure amb gentada amb tangues vermells i més alcohol del compte.T'hi convido pel proper!Jo tampoc entenc aquest desfici per fer l'animal "per que toca"però respecto totes les opcions,només que jo trio la que més em plau,així de senzill!Una abraçada.
Ah!els Reis em duran Les veus del Pamano(espero!)

L'Espolsada llibres ha dit...

Àfrica si els reis et porten Les veus del Pamano és que tenen molt bon gust literari :)
Bons reis a tothom!

Africa ha dit...

l'espolsada,ón és la pl de l'espolsada?et vindré a veure,sóc de Granollers!I,si,els reis ténen bon gust(amb una mica d'empenteta).Que venguis molt,igual que els altres llibretr@rs!!!

L'Espolsada llibres ha dit...

Ostres si som veïnes!
Mira pujant per la carrtera de Cànoves, gires al segon carrer a mà esquerra i ja hi ets!
Benvinguda!
Puc dir aquestes hores que s'han venut molts llibres, ara cal que es llegeixin!

assumpta Montellà i Carlos ha dit...

Mar, ja s'apropa la data per venir a Capellades¡¡¡
Vaig passar un mail a l'editorial pel tema de la llibreria i el malentès, però no sé res més.
Benvinguda al club de la polémica sobre les novel.les històriques. Vaig llegir fa temps "El darrer blau" de Carme Riera, però tot i ser rigoròs, no el vaig trobar tan àgil.
Ens veiem aviat,
una abraçada

Glòria i Africa, aquest any tenia els amics una mica dispersats i vaig quedar només amb la familia més íntima. Va estar molt bé però la grip que duia al damunt tampoc em deixava masses alternatives de gresca.

l'Espolsada, Les veus del Pamano una de les millors novel.les llegides en els darrers anys.

L'Espolsada llibres ha dit...

Assumpta,

Tinc demanada La pluja d'estels, quan arribi t'aviso!